Salta al contigut
Actualitat
Mostra
Buscador de Noticias
Formulari

 

Responsable de premsa

 
Vés enrere

Ballada tradicional a la Cova de Santa Agnès

12·08·2025
  • Cultura
 Imatge Ballada tradicional a la Cova de Santa Agnès

Sant Antoni recupera la Ballada tradicional a la Cova de Santa Agnès amb missa i ball pagès

El proper divendres 15 d’agost, a partir de les 20 hores, la Cova de Santa Agnès tornarà a omplir-se de música, ball i tradició amb la celebració de la Ballada tradicional a sa Cova de Santa Agnès, una iniciativa organitzada per Sa Colla de Portmany amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, el Consell Insular d’Eivissa i la Parròquia de Sant Antoni.

L’acte començarà amb una missa a la capella subterrània, un espai declarat Monument Històric-Artístic l’any 1964, i continuarà amb una ballada popular a càrrec de Sa Colla de Portmany, que convidarà a participar a tots els sonadors i balladors que ho desitgin. La vetlada, que s’allargarà fins a les 22.30 hores, inclourà també la degustació de productes típics eivissencs com bunyols i licors tradicionals.

Aquesta celebració, documentada des del segle XVIII, formava part de les antigues festes de Sant Bartomeu i reunia pelegrins de tota s’illa. Segons la tradició, la devoció a Santa Agnès a Sant Antoni es remunta a segles enrere i ha estat motiu de llegendes i miracles que formen part del patrimoni cultural del municipi.

Amb aquesta proposta, Sa Colla de Portmany pretén recuperar una festa que va deixar de celebrar-se a mitjan segle XIX i que constitueix un testimoni viu del patrimoni immaterial de Sant Antoni.

L’objectiu és consolidar aquest esdeveniment dins el programa de festes patronals i convertir-lo en un punt de trobada anual per a veïns i visitants.

Per motius de seguretat i accessibilitat, no estarà permès aparcar a les immediacions de la cova. Es recomana als assistents utilitzar l’aparcament de Can Coix, des d’on es podrà accedir a peu fins al lloc de la celebració.

La Cova i capella subterrània de Santa Agnès es troben al Camí de cas Ramons, al quilòmetre 0,6 de la carretera de Santa Agnès.