Salta al contigut
Actualitat
Mostra
Buscador de Noticias
Formulari

 

Responsable de premsa

 
Vés enrere

La Policia Local de Sant Antoni realitza 49 detencions per venda d’òxid nitrós

20·09·2025
  • Policia local
 Imatge La Policia Local de Sant Antoni realitza 49 detencions per venda d’òxid nitrós

La Policia Local de Sant Antoni de Portmany ha presentat el balanç d’actuacions realitzades entre el 15 de maig i el 15 de setembre de 2025, un període en què ha dut a terme 91 detencions relacionades amb delictes contra la salut pública, d’entre les quals destaquen 42 per tràfic de drogues i les 49 per la venda d’òxid nitrós, conegut com a gas del riure.

Aquestes actuacions, emmarcades dins el Pla de Seguretat d’Estiu 2025, han suposat la detenció de diverses persones vinculades a la distribució il·legal de substàncies estupefaents i òxid nitrós, reflectint el compromís del cos policial en la lluita contra aquest tipus de delictes que afecten de manera directa la seguretat i la convivència ciutadana.

La regidora de Seguretat Ciutadana, Neus Mateu, ha recordat les dificultats per actuar contra la venda d’òxid nitrós. “Cada any, a pesar dels centenars de detencions, els detinguts tornen a estar en llibertat a les 24 o 48 hores, cosa que dificulta la feina de la policia”, ha lamentat na Mateu, que ha remarcat la necessitat d’un canvi de normativa que permeti a les forces de seguretat actuar de manera més efectiva i contundent.

La regidora ha posat en valor «l’esforç i perseverança» dels agents en la persecució d’aquest delicte i l’organització dels diferents operatius diaris destinats a garantir un municipi segur. “Amb aquest pla estam reforçant les mesures necessàries per afavorir la convivència entre vesins i visitants els mesos de més afluència. La inversió en recursos i hores extraordinàries, juntament amb l’esforç dels nostres agents, és clau per continuar avançant en la prevenció i en la millora de la seguretat ciutadana”.
Per la seua banda, el cap de la Policia Local, Álex Ponce, ha fet una valoració positiva dels resultats, subratllant que “aquestes dades reflecteixen la feina constant dels agents, que han demostrat implicació en totes les seues intervencions, especialment en un període d’alta intensitat operativa com és la temporada estival”.

Balanç general

A més de les actuacions per delictes contra la salut pública, la Policia Local ha desenvolupat un ampli dispositiu quant a la seguretat viària, seguretat ciutadana i convivència veïnal, amb més de 800 diligències instruïdes i 8091 cridades gestionades durant els quatre mesos analitzats. D’aquestes actuacions, destaquen 128 denúncies per venda ambulant il·legal o 38 contra caravanes i acampades il·legals, així com les 270 intervencions relacionades amb la Llei 4/2015, de seguretat ciutadana, amb infraccions com la tinença o consum d’estupefaents i la resistència a l’autoritat.

L’Ajuntament i la Policia Local reiteren el compromís de mantenir la seguretat ciutadana com a màxima prioritat, reforçant les tasques de prevenció, control i intervenció per garantir un municipi segur.